On hästi teada, et konstruktorid ja nendega mängimine pakub lastele mitmeid hüvesid, eriti nende varases eas. On tõestatud, et ehitusmängud muudavad laste mõtteviisi ja ülesannete täitmist. See on mänguvorm, mida kõik koolid ja lasteaiad omaks võtavad, et aidata lapsel areneda.
Loomingulise mõtlemise arendamine
Ehitamise mängud võivad olla pööraselt mahukad. Lihtsad asjad, nagu klotside loendamine, kaalumine ja objektide liigutamine, panevad last mõtlema loominguliselt. Kõigil lastel on erinevad õppimis- ja mõtlemisviisid (ka erinevatel eluetappidel). Ehitamise mängu kasutamine aitab muuta hariduse lõbusaks ja kaasahaaravaks.
Igaühel on mingil eluetapil väljakutse loovalt mõelda, enamasti ootamatutel hetkedel. Aidates lapsel varajases eas loovalt mõelda, aitab see ajul vaadata kaugemale ühesuunalisest mõtteviisist. Siin tuleb mängu "kastist väljas" mõtlemine. Kui lapsed mõistavad ülesande täitmisel teistmoodi mõtlemise tähtsust, kasutavad nad seda oskust ka edaspidises elus vajadusel alati. Lastele loovuse võimaldamine on ka hariduses hädavajalik.
Probleemi lahendamine
Konstruktoritega mängu kaudu saab laps teada, mis töötab ja mis mitte. Katse-eksituse meetod on suurepärane meetod struktuuride loomiseks ja oma lahendusmeetodite muutmiseks. Konkreetse struktuuri ehitamise probleemidest üle saamine aitab alati kaasa loova mõtlemise ja probleemide lahendamise oskustele.
Keeleline areng
Konstruktoritega mängimine aitab lastel saada palju paremaks suhtlejaks. Nad laiendavad oma sõnavara, kasutades koos ehitamiseks vajalikke sõnu nagu "üles", "alla" ja "peal". Konstruktoriga kaasas olevat siltide paigutamine ehitusmängu tsooni ümber suurendab seost kirjaliku ja suulise sõnavara vahel. Täiskasvanute poolne julgustamine siin toetab keele arengut kindlasti veelgi.
Peened motoorsed oskused
Kui sinu laps või õpilane konstruktsiooni ehitamiseks põrandal roomab, kõnnib või end venitab, tugevdab ta oma motoorseid oskusi. Käte ja sõrmede väikeste lihaste arendamine aitab lihvida peenmotoorikat ning muudab lapse keha seeläbi terviklikumaks ja arenenumaks.
Koostöömäng
Laste koos mängimist on tore vaadata. Ehitamise mäng aitab lastel ülesannete täitmisel üksteisega koostööd teha. See võib olla midagi nii lihtsat kui üksteisele klotside või ämbrite edastamine. Seda tehes tugevdavad lapsed oma sotsiaalseid oskusi ja saavad paremateks meeskonnamängijateks. Me ei tohiks alahinnata ka neid sõprussidemeid, mida lapsed loovad oma esimestel eluaastatel koos oma eakaaslastega mängides. Need võivad kesta kogu ülejäänud elu.
Käe ja silma koordinatsioon
Lapsed kasutavad ehitamisel või konstrueerimisel käe-silma koordinatsiooni. Kui laps hakkab klotsidega ehitama, saadavad lapse silmad ajju visuaalset teavet, et öelda, kuhu käsi on asetatud. Selle teabe abil genereerib aju juhiseid selle kohta, kuidas käsi peab edasi liikuma, et luua sobivaid kujundeid.
Konstruktoritega mängimise üldised eelised
Ehitamise mängus on palju enamat, kui esmapilgul paistab. Seda mängimise meetodit kasutavad õpetajad nii klassiruumis kui ka väljaspool üle maailma iga päev. Märkad, et kui lapsed sellise mänguviisiga tegelevad, hakkavad nad endalt küsima küsimust "mis siis, kui?" - märk sellest, et nad esitavad endale uusi väljakutseid. Näiteks võivad nad panna klotse nii kõrgele kui võimalik, kuni need alla kukuvad, või valada ämbrisse teatud koguse vett, et näha, kui täis see peaks olema, enne kui see tasakaalust välja läheb. Need lihtsad asjad stimuleerivad pidevalt lapse aju, aidates seega kaasa nende haridusele. Erinevate ehitus- ja loominguliste toodetega mängimine aitab lastel tõsta enesekindlust ja julgustab ka iseseisvat õppimist.