Iga vanem, kes otsib lapse arenemiseks parimat viisi on tõenäoliselt märganud laste põnevust LEGO klotside ümber. Üha rohkem vanemaid ja õpetajaid mõistavad õppimisvõimalusi, mida need väikesed üksteisega ühendatud klotsid võivad lastele pakkuda. Nagu teadlased on avastanud, pakub ehitusklotside mängimine algavale meelele kõiki eeliseid. Lego toodete müük on äärmiselt mitmekesine ja saadaval on sellised komplektid nagu duplo, juniors, 4+, classic, trolls, disney, friends, creator, city, minecraft, ninjago, super heroes, speed champions, mindstorms, technic, star wars, harry potter, jurrasic world, hidden side, architecture, super mario, animals, cars, vehicles, movies, arts & craft. Kindlasti leiab siit endale midagi erakordselt põnevat iga väike klotsidega mängimise huviline.
LEGO klotsid arendavad laste sotsiaalseid oskusi
Esmapilgul ei pruugi sa näha ühendust, mis viib ehitamise mängust paremate sotsiaalsete oskusteni. Olenemata sellest, kas sinu laps mängib teiste lastega või üksi, toimub tema sotsiaalsete ja suhtlemisoskuste arendamine tegelikult sisemiselt. Mis juhtub, kui lapsed kogunevad laua taha LEGO klotsidest valmistatavat projekti koostama? Nad võtavad endale ühe või mitu rolli. Insener on see, kes jälgib, kuidas struktuur kujundusega kokku sobib. Tarnijad koguvad tükid kokku. Need, kes tükid kokku panevad on ehitajad. Kuigi need nimetused kõlavad jäigalt ja ametlikult on tõenäoline, et lapsed võtavad projekti jooksul endale mitu erinevat rolli ja see kõik on osa koostööst.
Isegi kui lapsed üksi ehitavad, on ka siin olemas aken sotsiaalseks arenguks. Mõned lapsed panevad klotsidest valmis töö oma riiulile eksponeerimiseks, aga teised soovivad sellega edasi mängida või isegi selle ümber fantaasiamaailma ehitada. Mängumaailmas mängimine on lapselik käitumine kindla eesmärgiga. Uuringud näitavad, et fantaseerimine suurendab lapse kognitiivset paindlikkust, empaatiat, parandab suhtlemist ja probleemide lahendamise võimet.
Algajad insenerid
Kui väike laps klotsidest ehitab, toimub tegelikult ta peas palju inseneritööd. See võib olla mõistetav 8-aastase puhul, kes ehitas keerulise sõiduki, mis sisaldab tuhandeid pisikesi tükke ja liikuvaid osi. Kuid on oluline teada, et see kehtib ka väga noorte kohta. Koolieelik, kes ehitab lossimüüre või loomi õpib samuti midagi inseneriteadusest. Isegi 1-aastane laps, kes õpib paksude klotside virna ladumist, või siis tõenäolisemalt äsja ehitatud virna rõõmsalt ümber lükkama, saab varakult inseneri õppetunde. Kui sinu väikelaps eelistab ehitiste hävitamist nende ehitamisele, mine sellega kaasa. Need on laste esimesed sammud. Igal konstruktsioonil on põhjus ja tagajärg. Laps peab teada saama ja õppima, mis juhtub kui mõni oluline detail konstruktsioonist ootamatult eemaldada. Hiljem oskab ta tänu sellele ka kindlamaid konstruktsioone oma LEGO klotsidest ehitada.
Inseneri oskuste redelil ülespoole liikumine
Mida aeg edasi ja iga katsetatud ja valminud konstruktsiooniga võid näha, et lapsed muutuvad oma kujundusega järjest rohkem eksperimenteerivamaks. Kui miski töötab, õpivad nad sellest või avastavad uusi lahendusi konstruktsiooni paremaks muutmiseks. Täiskasvanud insenerid veedavad seda sama tehes terve oma elu. Isegi kõige säravam leiutis ei saa kunagi valmis. Näiteks sinu nutitelefon, mis oli mõni aasta tagasi veel ülimoodne võib tänaseks olla üsna aegunud. LEGO klotsidega mängimine aitab lastel mõista keerulisi kontseptsioone. Disaini puhul on töös mitu kihti abstraktseid kontseptsioone. Kui lapsed kuhjavad klotse, loovad konstruktsioone ning proovivad ja üha uuesti proovivad ei ehita nad lihtsalt lihtsat struktuuri, vaid arendavad ka oma meeli. Nagu uuringud selgelt näitavad, tasub sellesse lõbusasse ajaviitesse investeeritud aeg, kulud ja pingutused end ära.